ALMERE – Almere City FC heeft een schikkingsvoorstel van de KNVB geaccepteerd naar aanleiding van meerdere vuurwerkincidenten tijdens recente play-offwedstrijden tegen FC Den Bosch en De Graafschap.
De voetbalbond heeft besloten dat vak D1 tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd van het eerste elftal gesloten blijft. Supporters met een seizoenkaart voor dit vak krijgen die wedstrijd geen toegang tot het stadion, en het vak moet leeg blijven. Het betreft de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen in de Keuken Kampioen Divisie: Almere City FC tegen Jong PSV op vrijdag 14 augustus.
Daarnaast heeft de club een voorwaardelijke straf opgelegd gekregen vanwege het afsteken van vuurwerk voorafgaand aan de play-offwedstrijd tussen Almere City FC en De Graafschap op 6 mei 2026. Deze maatregel houdt in dat de club bij een nieuw incident binnen een proeftijd van twee jaar een (gedeeltelijk) thuisduel zonder publiek kan worden opgelegd.
Tot slot kreeg Almere City FC een geldboete van €8.750 voor vuurwerkgebruik tijdens de uitwedstrijd tegen De Graafschap op 9 mei 2026.

25.0 ℃











































