ALMERE - HG heeft op donderdag 28 september haar nieuwe innovatiecentrum geopend aan de Bolderweg. De opening werd gedaan door CEO, Rob Uytdewillegen, en Manager Technology & Research, Marcel Pruis. Dit state-of-the-art laboratorium bevat de nieuwste apparatuur om te blijven werken aan nieuwe en verbeterde duurzame schoonmaakmiddelen van hoge kwaliteit die doen wat ze beloven. Met dit nieuwe innovatiecentrum is HG International klaar voor de toekomst.


Rob Uytdewillegen: “De opening van het nieuwe HG innovation center is een mijlpaal voor HG International. Innovatie is het hart van onze organisatie. Wij produceren schoonmaakmiddelen van hoge kwaliteit en zijn daarmee altijd toonaangevend geweest in de markt. Met dit nieuwe moderne laboratorium zijn wij klaar voor de toekomst en blijven we voorop lopen in de ontwikkeling van de effectieve, innovatieve en duurzame schoonmaakproducten voor consumenten.”

HG innvation center voor duurzaamheid en innovatie
HG heeft een lange geschiedenis in het ontwikkelen van hoogwaardige schoonmaakproducten. Aan de basis hiervan heeft altijd innovatie gestaan. Dit heeft geresulteerd in een uitgebreid assortiment van effectieve schoonmaak- en onderhoudsproducten. Voor elke schoonmaakuitdaging heeft HG een oplossing. Met de overname van Blue Wonder en Ecozone heeft HG International inmiddels ook sterke merken in de markten van allesreiniger, desinfectiereinigers en duurzame schoonmaak-producten. De markt blijft echter continu veranderen. Er komen nieuwe consumentenbehoeften bij en de vraag naar duurzamere oplossingen neemt toe. Zo heeft HG het afgelopen jaar onder andere HG kalkweg gekleurd sanitair gelanceerd, een uniek product dat veilig kalk verwijdert van gekleurde kranen en douches. Daarnaast verduurzamen we bestaande recepturen. Bijvoorbeeld met onze ECO-lijn, maar ook door het verminderen van het gebruik van plastic in onze flessen. Met dit nieuwe laboratorium kunnen we blijven inspelen op deze nieuwe ontwikkelingen in de markt binnen de productportfolio’s van HG, Blue Wonder en Ecozone.

Over HG International
In 1969 begon een klein Nederlands bedrijf met het importeren van hoogwaardige reinigingsmiddelen van een Zweedse ondernemer, Hagan Gip. In de jaren zeventig begon HG met het zelf produceren van haar producten en werd de groei gestart. HG 'Doet wat het belooft' is niet meer weg te denken uit de Nederlandse keukenkast. Met meer dan 250 producten in ons portfolio hebben we voor elk probleem de oplossing. Met kantoren in België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Polen, Italië en het Verenigd Koninkrijk is het onze missie om onze producten in alle keukenkastjes van Europa te krijgen. In 2020 nam HG International Blue Wonder over, een ijzersterk Nederlands merk dat bekend staat om effectieve desinfectiereinigers. In 2022 kwam daar het Britse merk Ecozone bij. Dit merk heeft al decennialang een vooruitstrevende positie in het ontwikkelen van duurzame schoonmaakproducten.